Schemkes Marketing & Communicatie


 

Profiel

Danielle heeft de disciplines van zowel marketing als die van communicatie volledig eigen gemaakt. Thuis in projectmanagement, seniorenmarketing (wonen, zorg en welzijn), marktonderzoek, marketing en communicatie; van strategie tot uitvoering inclusief e-marketing. Eigenaar van Schemkes Marketing & Communicatie voor advies en interim-opdrachten.

Wat Danielle intrigeert zijn mensen! Juist door de dialoog aan te gaan, door te verbinden, te inspireren, te sparren kun je content generen, met creatieve ideeën komen en dus waarde toevoegen.

Danielle krijg een kick van (kritisch) sparren en brainstormen, gaat voor een resultaatgerichte en creatieve aanpak en neem niet snel genoegen met ‘kan niet’. Zij heeft doorzettingsvermogen en een lange adem. Zij heeft energie voor 10, bezit een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.

 

In de praktijk

  • Markten onderzoeken en marketing- en communicatieplannen opstellen
    Deskresearch, klantenpanels (Customer Buying Journeys) en (concurrentie-)analyse; belangrijk om je klant te spreken en te kennen om te weten wat hun behoeften en wensen zijn hoe je daar als organisatie op in kan spelen. Marketing-/communicatieplannen maken van strategie tot een realistische aanpak. Een goed plan is kernachtig, duidelijk, inspireert en heeft concrete handvaten.
  • Marktintroducties, promotie & communicatie
    Ruime ervaring in het op de markt brengen van nieuwbouwprojecten en bestaande seniorencomplexen met woon-, zorg- en welzijnsaanbod. Belangrijke steekwoorden daarbij zijn: onderzoek, analyse, plannen maken, (potentiele) klanten interesseren, binden en vasthouden (loyaliteit).
  • Project-/interimmanagement
    Vlot trekken van processen: strategie uitzetten, inspireren, enthousiasmeren, verbinden (bruggenbouwer) en het beoogde resultaat behalen.
  • Corporate communicatie: van strategie tot dragers
    Wat drijft de organisatie, welke doelen streeft zij na en wat betekent dat voor de identiteit en het merk? Van concept tot uitvoering zoals huisstijl, advertenties, website, relatiebeheer en beurzen.
  • Seniorenmarketing; uitgebreide en specialistische ervaring op het gebied van wonen, zorg en welzijn voor de doelgroep 55 jaar en ouder. Seniorencomplexen (zowel zelfstandig als intramurale complexen) beter verhuurbaar krijgen door specifiek te kijken naar de consument (leefstijl, inkomen en vitaliteit), de locatie (voorzieningen, ligging en lokaal beleid) en de markt (zorg, diensten, woning en het overig aanbod). Ook presentaties, workshops geven, sparren en coachen op het gebied van seniorenmarketing (beleving, bejegening, productontwikkeling of marktbewerking) behoren tot de mogelijkheden.
  • E-marketing
    Opstellen e-marketingplan; van strategie tot uitvoering inclusief SEO, SEA, social media marketing, CRM,  database- en relatiemarketing. 

 

Customize This